გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: თამარ მარგველაშვილი 60001044159
საგანი: ქართული
სწავლების საფეხური/კლასი: IV
მოსწავლეთა რაოდენობა: 11
გაკვეთილის თემა: ნ.ნაკაშიძის „ლეგენდა თბილისზე“
გაკვეთილის მიზანი: მხატვრული ტექსტის კითხვა და ანალიზი.
ლექსიკური
მარაგის გამდიდრება.
მარტივი
საგანმანათლებლო ინფორმაციების მიწოდების საფუძველზე
უფრო
მეტის გაგება დედაქალაქის შესახებ.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზები ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
ვესალმები კლასს.განწყობის შექმნის მიზნით ვასმენინებ სიმღერას „თბილისზე“
|
ვიდეორგოლი
გონებრივი იერიშის რუკა. (დანართი 1)
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
ცარცი .დაფა.
პროექტორი.
|
8წთ
|
2
|
ვაწვდი ინფორმაციას ვახტანგ
გორგასალისა და თბილისის დაარსების შესახებ.
|
ლექციის სახით.მედია ინფორმაციის საშუალებით.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=38&v=vKHgXUzuqEM
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
პროექტორი
|
7წთ
|
3
|
ვკითხულობ ახალ ტექსტს. ვხსნი
ახალ სიტყვებს.
|
უცხო სიტყვათაკედელი.
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
წიგნი.კალამი,წებოვანი ფურცლები.
|
10წთ
|
4
|
ტექსტის გაგება-გააზრებაზე ორიენტირებული
კითხვების დასმა.
1.როდინდელი ამბავია აღწერილი ტექსტში? 2.ვინ არის მთავარი მოქმედი პირი?რა
გადაწყვეტილება მიიღო მეფემ? და ა. შ..
|
გამოკრებითი და საანალიზო კითხვები. და პასუხები
|
ინდივიდუალურად.
|
წიგნი
|
5წთ
|
5
|
ტექსტის ანალიზი.
1.გუნდი)პერსონაჟის დახასიათება.
(2 გუნდი)სიტყვის პირამიდა.
(3 გუნდი) ტექსტის სათაური.
|
ტექსტის ანალიზი გრაფიკული სქემების გამოყენებით.
1. გმირის რუკა
2. სიტყვის
პირამიდა
3. ტექსტის
სათაური.
(დანართი
2)
|
მუშაობა ჯგუფურად.
|
5 წთ.
|
|
6
|
შეჯამება
|
რა ვიცოდი,რა გავიგე რისი გაგება მაინტერესებს. (დანართი 3)
|
ინდივიდულაურად
|
ფორმატი.
|
5 წთ
|
7
|
შეფასება
|
გაკვეთილის მსვლელობისას და დასკვნით ნაწილში მოსწავლეებს აქტიურობის შესაბამისად ვაფასებ სიტყვიერი კომენტარით.
|
ინდივიდუალურად.
|
3 წთ.
|
|
8
|
საშინაო დვალება: დავყოთ ტექსტი ნაწილებად და დავასათაუროთ.თქვენი
სურვილისამებრ დაასურათეთ რომელი ნაწილიც გინდათ.
|
2წთ.
|
გაკვეთილის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მსჯელობს ნაწარმოებში ასახულ ამბავსა და პერსონაჟებზე
მისთვის საინტერესო და მნიშვნელოვანი კუთხით.აფასებს გმირის საქციელს.განმარტავს თავის
დამოიდებულებას.ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით სვამს კითხვებს წაკითხულთან
დაკავშირებით:სათაურზე დაყრდნობით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის შესახებ.
სტანდარტი:ქართ.IV.5. მოსწავლე დამოუკიდებლად კითხულობს სხვადასხვა თემაზე შექმნილ მხატვრულ / არამხატვრულ ტექსტებს.ქართ.IV.6. მოსწავლე გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას წაკითხული ტექსტის (მხატვრული/არამხატვრული) მიმართ; ავლენს ესთეტიკური და ეთიკური შეფასებას.
სსსმ მოსწავლის
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე მაღალი
|
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს
|
ვერ კითხულობს ტექსტს.
|
კითხულობს მასწავლებლის დახმარებით მცირე მოცულობის
აბზაცს.
|
კითხულობს რამდენიმე აბზაცს დამოუკიდებლად.
|
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
|
ვერ პოულობს ახალ სიტყვებს ტექსტში და არ იცის სად
მოძებნოს მათი ახსნა.
|
პოულობს ზოგიერთ სიტყვას და ახერხებს ახსნის მოძებნას,უჭირს
მათი განმარტების სწრაფად მოძებნა.
|
პოულობს ახალ სიტყვებს და მათ განმარტებებს.
|
გაკვეთილში ჩართულობა
|
პასიურია,არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში.
|
ჩართულია ნაწილობრივ,უჭირს კონცენტრირება.
|
ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში.ახერხებს იყოს ყურადღებით,მობილიზებულია.
|
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
მაღალი
საშუალოზე მაღალი
საშუალო
დაბალი
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
მოსწავლე ზედმიწევნით კარგად კითხულობს ტექსტს და
სწორად პასუხობს დასმულ საანალიზო შეკითხვებს.
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს,მაგრამ უჭირს ანალიზი
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად დანაწილობრივ ახერხებს
კითხვებზე პასუხს.
ვერ კითხულობს გაბმით.
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს დაიყენებს პრაქტიკაში
წარმატებით ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და
იყენებს პრაქტიკაში.
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და შეცდომით იყენებს
პრაქტიკაში.
ნაწილობრივ ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს,უჭირს
პრაქტიკაში გამოყენება.
ვერ ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და ვერ იყენებს
პრაქტიკაში.
იყენებს ტექნოლოგიებს.ფლობს საგანმანათლებლო უნარ-ჩვევებს.
იძევს ინფორმაციას და იყენებს საჭიროებისამებრ.
უმეტესად იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად.
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს.
ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად.
თანამშრომლობა და კომუნიკაცია
თანამშრომლობს
თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი.
მოსწავლე კომუნიკაბელურია,მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა.
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად
კომუნიკაბელურია.
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას და უჭირს კომუნიკაცია.
კრიტერიუმები
მაღალი
საშუალოზე მაღალი
საშუალო
დაბალი
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
მოსწავლე ზედმიწევნით კარგად კითხულობს ტექსტს და
სწორად პასუხობს დასმულ საანალიზო შეკითხვებს.
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს,მაგრამ უჭირს ანალიზი
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად დანაწილობრივ ახერხებს
კითხვებზე პასუხს.
ვერ კითხულობს გაბმით.
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს დაიყენებს პრაქტიკაში
წარმატებით ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და
იყენებს პრაქტიკაში.
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და შეცდომით იყენებს
პრაქტიკაში.
ნაწილობრივ ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს,უჭირს
პრაქტიკაში გამოყენება.
ვერ ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და ვერ იყენებს
პრაქტიკაში.
იყენებს ტექნოლოგიებს.ფლობს საგანმანათლებლო უნარ-ჩვევებს.
იძევს ინფორმაციას და იყენებს საჭიროებისამებრ.
უმეტესად იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად.
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს.
ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად.
თანამშრომლობა და კომუნიკაცია
თანამშრომლობს
თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი.
მოსწავლე კომუნიკაბელურია,მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა.
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად
კომუნიკაბელურია.
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას და უჭირს კომუნიკაცია.
No comments:
Post a Comment